TUNING/DYNO

TUNING / DYNO

MAINLINE DYNAMOMETER / ECU FLASH / TUNING 

JUSTERA DIN MC ATT PRESTERA TILL MAX! 

Hello world
Hello world
Hello world

TUNING DYNO/MAINLINE DYNOLOG DYNAMOMETER

Vi har en helt ny Dynobromsbänk från Mainline Dynolog Dynamometers som uppfyller det mesta man kan önska i tuningväg för att uppnå bra resultat vid optimering av körbarhet/effekt/prestanda.

Klarar av att hantera upp till 940Hk och simulera toppfart till 400Km/h med hög noggranhet!


ECU FLASH/MAPPNING

Vi har sedan länge arbetat med Bla. Dynojets och andra tillverkares produkter såkallad "piggy-back" enheter som tar över utgående signaler från ECU styrenhet och "modifierar" dessa vilket vi självfallet också fortsatt erbjuder men vi föredrar defenitivt att utföra ECU mappning direkt i styrenhet då man kan göra så mycket mer än med en "piggy-back" lösning, tex. programmera bort fabrikens strypningar som laggts dit för att bemöta olika marknaders krav på miljö och buller vilket bara där gör det hela enkelt att välja/förstå skillnaden då en "piggy-back" enhet inte kan utföra det vilket gör det till en optimering med strypningar kvar, så även om det många gånger kan bli ett bra resultat så kommer det inte i närheten av en bra ECU mappning i Dyno efter alla begränsningar från fabriken är borttagna! Vi kan också utföra många andra tillval, höja sänka fläktens värden så din hoj slipper gå varm i tät trafik, ta bort hastighetsbegränsning, höja/sänka varvstopp, stänga av orginal lambda (closed/open loop), avgasventil i avgassystemet så du kan plocka bort dessa komponenter som inte längre behövs och spara vikt/utrymme. Justera motorbroms, quickshifter, disable fuel cut så din hoj blir snällare under motorbroms och mindre ryckig på gas av/på slag, disable EVAP/Purge Valve, allt detta direkt i din ECU styrenhet så du slipper felkoder och köpa/installera komponenter för att just slippa felkoder etc. Vi kan justera lågfart såkallad IAP mappning samt ordinarie TPS mappar, tändning, launch control, ETV mappar, STP mappar och mycket mer..


Beroende på olika Märken/modeller/årsmodeller så varierar såklart utbudet hur mycket man tillåts komma åt och justera men kort sagt ju nyare desto mer möjligheter. Vi kan också till många modeller som inte har Launch control, quickshifter, pit rev speed limiter, autoblipper (slipp koppla vid nedväxling), varmstartsfunktion installera dessa komponenter och lägga till dessa funktioner i din ECU på de modeller som tillåter detta.


Vi kan även erbjuda såkallad billigare och enklare ECU Flasning där du skickar in din ECU styrenhet till oss där vi på din egen begäran lägger till och tar bort funktioner och kan utföra ändringar på bränsle och tändning mm. utifrån vad du gjort med din hoj MEN tänk på att detta resultat blir aldrig så optimalt som att låta oss utföra detta under mätning med belastning i vår Dyno! I vår dyno så sker dessa regleringar av bränsle och tändning mm. under kontrollerade förutsättningar där vi hela tiden mäter/granskar/analyserar resultat av de ändringar som görs och det kan man aldrig uppnå via en enkel ECU flashning vilket med största säkerhet gör att din motor går för magert eller för rikt om vilket påverkar prestanda och hållbarhet.


OBSERVERA: All tuning/optimering vi utför på beställning av ägaren sker på eget ansvar då mc:n är typgodkännd för en viss effekt och utsläpp mm. om detta ändras så kan det påverka din fabriksgaranti och göra din mc otillåten i trafik då ändring av fabrikens typgodkännda inställningar endast är avsett för tävlingsbruk och inga garantier gäller vid trimning.

KONTAKTA OSS FÖR MER INFO! 

Hello world